Genesys ja Rainmaker järjestivät Suomen ensimmäisen Genesys -käyttäjätapaamisen
Aina hieman jännittää astua lavalle, varsinkin silloin kun toimii upean tapahtuman co-hostina. Mutta silti, mikä tunne onkaan päästä puhumaan ja sparrata muiden alan ammattilaisten kanssa itseään sytyttävistä aiheista. Reilu viikko sitten Genesys Summit -tapahtumassa keskityimme paljon asiakaspalvelun lisäarvoon, erityisesti tekoälyratkaisujen rooliin asiakaspalvelussa.
52% kuluttajista odottaa entistä parempaa, personoidumpaa palvelua. Silti asiakaskohtaamisissa puhelimitse pelkästään asiakkaan tunnistamiseen käytetään 5-15% koko puhelun kestosta. Käyttäjätapaamisessa Genesysin ja Rainmakerin esittelemä tekoälyä hyödyntävä suomenkielinen puhebotti voi olla yksi mahdollinen ratkaisu keskittää asiakaspalvelijan aikaa enemmän asiakkaan palvelemiseksi tunnistamisen sijaan.
72% kuluttajista kertoo pysyvänsä lojaaleina niitä toimijoita kohtaan, jotka pystyvät tuottamaan nopeaa palvelua. Vastakseen asiakkaidensa odotuksiin, palveluntarjoajan on tärkeää varmistaa, että asiakaspalvelijoiden aika käytetään tehokkaasti ja jokainen asiakas saa tarvitsemansa avun yksilöllisesti – laadusta tinkimättä. Aiemmin tämä saattoi merkitä sitä, että asiakaspalvelijat joutuivat käyttämään paljon aikaa rutiinitehtäviin, mikä vei heidän huomionsa pois varsinaisesta asiakaspalvelusta.
Tekoälyratkaisut voivat automatisoida suuren osan asiakaspalvelun rutiinitehtävistä, mikä vapauttaa asiakaspalvelijoiden aikaa keskittymään enemmän asiakkaisiin ja heidän tarpeisiinsa. Tämä ei ainoastaan paranna palvelun laatua ja tehokkuutta, vaan mahdollistaa myös syvällisemmän vuorovaikutuksen ja personoidumman palvelun. Asiakkaiden tarpeet ymmärretään entistäkin paremmin, mikä puolestaan edistää myyntiä, kustannustehokkuutta ja parantaa asiakaskokemusta sekä asiakasuskollisuutta.
Joten seuraavan kerran kun törmäät virtuaaliseen asiakaspalvelijaan tai huomaat yrityksen hyödyntävän tekoälyä asiakaspalvelussaan, muista että saamasi asiakaspalvelu terästettynä tekoälyratkaisuilla mahdollistaa lisäarvoa asiakkailleen – kuten myös kilpailuetua yritykselle.
Henri Forss, Myynti- ja kehitysjohtaja
Haluatko kuulla lisää aiheesta? Ota yhteyttä!