Starsquad Oy: Kun Tähtijoukot tapasivat Sateentekijät

Olipa kerran päivä, jolloin Rainmakerin ja Starsquadin toimitusjohtajat, Petteri Kilpinen ja Mika Sulin, kävivät lounaalla. Tästä lounaasta lähti käyntiin tapahtumien ketju, joka liitti Sateentekijät ja Tähtijoukot yhteen.

Kun näkemykset, ideat ja innostus kohtaavat, voi mitä tahansa tapahtua.

Starsquad = Maailmanluokan live-elämyksiä urheiluun ja viihteeseen

Starsquad sai alkunsa tammikuussa 2016, kun Mika Sulin ja Hjallis Harkimo ostivat sveitsiläisessä omistuksessa olleen Infront Sports and Media- Suomen liiketoiminnot ja antoivat yritykselle nimen Starsquad Oy. He halusivat tuoda tapahtumamarkkinointiin uutta näkemystä ja innovatiivisia konsepteja.

Starsquad tarjoaa täyden palvelun VIP-paketteja huipputason urheilutapahtumiin, konsertteihin ja musikaaleihin. Tuotteista löytyy huippunimiä JVG:stä Black Sabbathiin ja Leijonista Paavo Nurmi Gamesiin ja Urheilugaalaan.

Ennen tammikuun omistajavaihdosta yritys oli pohjautunut vahvasti sponsorointiin, nyt fokuksessa on entistä enemmän hospitality-tuotteet sekä digitaaliset tapahtumajärjestämisen ja –markkinoinnin ratkaisut. Lisäksi keskitytään B2B-palveluiden ohella entistä enemmän myös B2C-tuotteisiin ja omien tapahtumien järjestämiseen.

Ensimmäinen oma innovatiivinen kolme viikkoa kestävä tapahtuma BeachBoard on tulossa jo elokuussa. Hernesaareen rantaan tuodussa 100 metriä pitkässä proomussa järjestettävään tapahtumaan sisältyy muun muassa Beach Volley-turnaus, boulderointia, BMX-hyppyrikisat mereen sekä Eppujen konsertin hospitality-paketit.

Ainutlaatuiset hospitality-paketit, sponsorointimahdollisuudet, digitaaliset ratkaisut, datan hyödyntäminen tapahtumamarkkinoinninssa ja omien tapahtumien jalostaminen, Sulin kiteyttää Starsquadin palveluja.

Sulinin mukaan tapahtumien järjestäminen, sponsorointi ja markkinointi muuttuvat jatkuvasti digitaalisemmiksi ja enemmän dataan perustuviksi. Tässä muutoksessa Starsquad haluaa olla – ja onkin – yksi edelläkävijöistä. Lisäksi itse tuotteet on paketoitava uudelleen.

Ihmiset haluavat erilaisia palveluita, kohderyhmät ovat lisääntyneet ja tarpeet ovat monipuolistuneet, joten elämys pitää tuotteistaa uusiksi, Sulin kiteyttää.

Vapautetaan ihmiset tekemään sitä mitä he rakastavat

Kun perustetaan tai ostetaan uusi yritys, tulee kaikki paukut keskittää siihen ydinideaan, jonka takia liiketoiminta on alun perin perustettu tai hankittu. Ydinidea vie yritystä eteenpäin ja houkuttelee asiakkaita. Muiden asioiden hoitamiseen on olemassa muita keinoja ja tekijöitä.

Starsquad on ulkoistanut taloushallintonsa Rainmakerille, jossa sateentekijät hoitavat Starsquadin puolesta muun muassa reskontran, kirjanpidon, raportoinnin, HR:n ja palkanlaskennan. Ulkoistaminen mahdollistaa sen, että Starsquad-jengi saa rauhassa keskittyä siihen, mitä rakastaa ja missä on parhaimmillaan.

Back office sitoo aina liikaa resursseja, tämän takia halusimme ulkoistaa koko talous- ja henkilöstöhallinnon, Sulin kertoo.

Jos hallinnolliset asiat vievät kaiken energian, ulkoista se niille, jotka siitä nauttivat. As simple as that.

Haluan että meillä on luotettava kumppani, joka vapauttaa meille aikaa ja resursseja keskittyä omaan myyntiin ja markkinointiin sekä asiakaspalvelun kehittämiseen, Sulin kertoo.

Petteri Kilpinen komppaa tätä näkemystä. Hänen mielestään jokaisessa yrityksessä johtajan tulisi nimenomaan keskittyä omaan tuotteeseen ja siihen, miten luodaan parempaa palvelua ja toimivampia konsepteja.

Antakaa ihmeessä se kaikki turha pois, jotta voitte keskittyä siihen, missä juuri te olette parhaita, Kilpinen kiteyttää.

Juuri näin. Miksi hankkisin 3-4 hallinnon ihmistä istumaan toimistoomme, kun voin ulkoistaa tämän toiminnon sinne, missä on modernit välineet ja ajankohtaista osaamista, Sulin kommentoi.

Kun löydetään samalla aaltopituudella oleva kumppani ja annetaan kaikkien tehdä sitä mitä he rakastavat, tulee lopputuloksesta laadukas, innostava – ja ennen kaikkea menestyksekäs.

Seuraavaksi mietitään, miten yhdessä voitaisiin tehostaa Starsquadin myyntiä ja asiakastuntemusta Rainmakerin myyntiosaamisella ja –henkilöstöllä sekä digimyyntipalveluilla. Jos tässäkin löytyy voittava konsepti, niin on jo visio, miten yhdessä voitaisiin ratkaista isojen kansallisten ja kansainvälisten järjestäjien tapahtumien myynnin tuotteistaminen, konseptointi sekä digitalisointi. Näin hekin saavat keskittyä siihen mitä rakastavat, tapahtumien järjestämiseen.

 

Etsimme ehkä juuri Sinua. Tositarkoituksella.

Ei ole erityisen tärkeää, mitä sinä olet tehnyt ja missä. Kiva jos olisit asiakkaiden kanssa työskennellyt, ehkä myynnissä tai jossain läheisessä roolissa. Loppujen lopuksi sekään ei ole niin tärkeää.

Ennenkaikkea haluamme kuulla mistä sinä unelmoit ja miten sinä kukoistat. Se kiinnostaa.

Laita meille viestiä, me soitamme sinulle.