Tyytyväinen työntekijä = Erinomainen asiakaskokemus

Kollegani sai minut ja tiimimme miettimään, mistä meidän oma työntekijäkokemuksemme syntyy ja mitkä tai minkälaiset asiat tekisivät siitä mahdollisesti entistä paremman. Teemme työtämme asiakkaitamme varten ja mielestäni tyytyväinen työntekijä mahdollistaa erinomaisen asiakaskokemuksen.  Uskon Simon Sinekin ajatukseen; kun yritys pitää työntekijöistään huolen, näkyvät hyödyt aina asiakkaille asti. Itse työskentelen asiakasrajapinnassa ja oman asiakkaani kokemus on minulle kaikki kaikessa. Täten myös oman tiimini työntekijäkokemus on erittäin tärkeä; yhdessä tiimini kanssa varmistamme, että asiakaskokemus on aina priimaa.

Niin sanottuna laumaeläimenä koen, että oma tiimini on itse asiassa yksi merkittävimmistä työntekijäkokemukseeni vaikuttavista asioista. On tärkeää, että tiimimme jäsenet luottavat toisiinsa ja mahdollistavat näin ollen jatkuvan sparrauksen, palautteenannon sekä sitä kautta omassa työssämme kehittymisen. Ilman arjessa tapahtuvaa jokapäiväistä tsemppaamista ja toistemme tukemista olisi ainakin oma työni hyvin erilaista.

Työssäni omat ja tiimini onnistumiset tuovat työpäiviini tärkeitä motivaatiota nostattavia hetkiä. Parhainta on tiimimme yhteinen ilo. Onnistumisten lisäksi myös virheiden mahdollisuus on mielestäni sallittava. “Jokainen virhe on lahja”,  sanoi esimieheni kerran, kun piiskasin itseäni tekemästäni virheestä. Kunhan malttaa hetkeksi pysähtyä ja ottaa opiksi, tehty virhe mahdollistaa seuraavalla kerralla eri tavalla toimimisen sekä onnistumisen.

Parempaa elämää kohtaaminen kerrallaan

Sain ilokseni osallistua tiimini kanssa menneenä viikonloppuna Jyväskylässä järjestettyyn DNA Expoon. Oman roolini kannalta oli mahtavaa päästä tapaamaan DNA:laisia, koska näin pääsin tapaamaan ison joukon sateentekijöitä, jotka ovat työsuhteessa meillä Rainmakerilla. Tapahtuma kokosi yhteen lähes 600 DNA Kaupalla työskentelevää tekijää ympäri Suomen.

Jyväskylän Paviljonki täyttyi iloisista ja motivoituneista myyjistä, valmentajista ja esimiehistä, jotka varmasti arvostivat sitä, että pääsivät viettämään päivän kollegoidensa seurassa. Itse iloitsin mahdollisuudesta käydä monia hyviä keskusteluja meidän sateentekijöidemme kanssa. Aistiessani  upeaa tunnelmaa huomasin pohtivani, ettei ihme, että muun muassa tällaisen jättitapahtuman työntekijöilleen vuosittain järjestävä DNA palkittiin alkuvuodesta Great Place to Work-gaalassa suurten yhtiöiden sarjassa.

DNA panostaa Expo-tapahtuman lisäksi muutenkin monin eri tavoin henkilöstön työntekijäkokemukseen ja sitouttamiseen. Yhtiö käynnisti kevään aikana koko henkilökunnalleen suunnatun osakesäästöohjelman. Onko tämänkaltainen ansaintaetu mahdollisesti työntekijäkokemuksen “next step”? Millä te varmistatte työntekijöidenne viihtyvyyden ja sitoutuneisuuden?

Kuvat Dna Exposta 2019.

Kaisa Vilkman

Kaisa on kooltaan pieni, mutta jättiläinen oppimishalulla mitattuna. Kaisa kuulee kaiken, haluaa tietää kaiken ja tehdä sen jälkeen muutaman lisäkysymyksen. Kaisa ei jätä asioita sattuman satutettavaksi, vaan varmistaa aina yhden kerran enemmän, kuin muut.

Lisää artikkeleita käyttäjältä Kaisa Vilkman

Haluatko uusia ajatuksia sähköpostiisi?

Hienoa! Alla olevasta painikkeesta pääset tilaamaan uutiskirjeemme, joka ilmestyy muutaman kuukauden välein.

Tilaa tästä!

Etsimme ehkä juuri Sinua. Tositarkoituksella.

Ei ole erityisen tärkeää, mitä sinä olet tehnyt ja missä. Kiva jos olisit asiakkaiden kanssa työskennellyt, ehkä myynnissä tai jossain läheisessä roolissa. Loppujen lopuksi sekään ei ole niin tärkeää.

Ennenkaikkea haluamme kuulla mistä sinä unelmoit ja miten sinä kukoistat. Se kiinnostaa.

Laita meille viestiä, me soitamme sinulle.

Hyväksyn tietojeni tallentamisen yhteydenpitoa varten