Finnairin asiakaspalveluun Kajaanissa palkataan kymmeniä uusia työntekijöitä

Lehdistötiedote 29.11.2021

Finnairin asiakaspalveluun tarvitaan yhä enemmän henkilökuntaa lentoliikenteen elpyessä koronapandemian jäljiltä. Finnairin asiakaspalvelusta vastaava Rainmaker palkkaa välittömästi Kajaaniin 30 henkilöä monikanavaisen asiakaspalvelun tehtäviin. 

Suomen suurin myynnin ja asiakastyön palveluyritys Rainmaker osti keväällä 2021 RTG Sales Oy:n, joka oli Finnairin pitkäaikainen kumppani. RTG Sales oli vastannut Finnairin puhelimitse ja nettikanavissa tapahtuvasta asiakaspalvelusta vuosien ajan.

30 henkilön suurrekrytointi Kajaaniin vahvistaa Rainmakerin asemaa merkittävänä työnantajana Kajaanin alueella. Lentoliikenteen avautuminen hyödyttää näin myös Kajaanin aluetta.Kajaanin lisäksi Rainmaker rekrytoi Jyväskylässä ja Porvoossa. Yritys tulee palkkaamaan Finnairin asiakaspalveluun näihin kolmeen kaupunkiin yhteensä yli 60 työntekijää seuraavien kuukausien aikana. Avointen paikkojen määrä kasvaa entisestään joulukuussa avautuvien kesätyöpaikkojen myötä.

Asiakaspalvelu on todellinen asiakaskokemuksen korkeakoulu

Rainmakerin asiakkuuspäällikkö Henri Forss muistuttaa, että asiakaspalvelu on nykyään erittäin monipuolista ja monikanavaista työtä.

“Tarjoamme tehtävään neljän viikon koulutuksen, ja uskallan sanoa, että koulutuksemme on alan paras. Lisäarvoa tuottava asiakaspalvelu on sellainen asiakaskokemuksen ja myynnin korkeakoulu, jonka turvin varmasti pärjää alan töissä ja on työkokemuksena erittäin arvostettua myös muilla toimialoilla”, Forss sanoo.

“Monikanavainen asiakaspalvelu tarjoaa myös paljon erilaisia ura- ja etenemismahdollisuuksia. Ala tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia ikään katsomatta esimerkiksi alanvaihtajille, joita meillä on joukoissamme runsain määrin”, Forss jatkaa.

Digiaikana laadukkaan johtamisen merkitys korostuu

Rainmakerin toimeksiantopäällikkö Toni Laine vastaa Finnairin asiakaspalvelusta Kajaanissa. Hän on työskennellyt Finnairin asiakaspalvelun parissa vuodesta 2007 lähtien ja tietää, mistä toimiva tiimi syntyy:

”Monikanavaisessa digitaalisessa ympäristössä laadukkaan johtamisen ja tiimin merkitys korostuu. Lisäarvoa tuottava asiakaspalvelu on mitä suurimmassa määrässä ihmisten kohtaamista, jossa jokainen kohtaaminen on ainutkertainen. Tiimin kesken jaettu kokemus ja hyvä fiilis heijastuvat asiakkaalle saakka”, Laine lupaa.

“Meillä kaikki pääsevät aktiivisesti kehittämään osaamistaan. Isossa yrityksessä myös mahdollisuudet erilaisille urapoluille ovat moninaisemmat. Esimerkiksi monet esimiehemme ja valmentajamme ovat aloittaneet uransa myynnin tai asiakaspalvelun parista.”

Lisätietoja:Henri Forss, Asiakkuuspäällikkö, puh. 050 390 9829, henri.forss@rainmaker.fi

Toni Laine, Toimeksiantopäällikkö, puh. 040 514 7573, toni.laine@rainmaker.fi

Rainmaker Group Oy on Suomen suurin myynnin ja asiakastyön palveluyritys. Rainmaker työllistää yli 2000 henkilöä ja yhtiöllä on toimipisteet Suomessa 10 paikkakunnalla, sekä yksi Espanjan Torreviejassa. Työntekijöitä Rainmakerilla on yli 60 paikkakunnalla. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 59 miljoonaan euroa.

Haluatko uusia ajatuksia sähköpostiisi?

Hienoa! Alla olevasta painikkeesta pääset tilaamaan uutiskirjeemme, joka ilmestyy muutaman kuukauden välein.

Tilaa tästä!

Etsimme ehkä juuri Sinua. Tositarkoituksella.

Ei ole erityisen tärkeää, mitä sinä olet tehnyt ja missä. Kiva jos olisit asiakkaiden kanssa työskennellyt, ehkä myynnissä tai jossain läheisessä roolissa. Loppujen lopuksi sekään ei ole niin tärkeää.

Ennenkaikkea haluamme kuulla mistä sinä unelmoit ja miten sinä kukoistat. Se kiinnostaa.

Laita meille viestiä, me soitamme sinulle.

    Hyväksyn tietojeni tallentamisen yhteydenpitoa varten