Pelillistämisellä tehoa sponsorointiin

 

Rainmaker sponsoroi kahta nuorten valmennusryhmää ja kyseisissä ryhmissä on toteutettu pilotit sponsoroinnin pelillistämiseksi. Pilottien tarkoituksena on uudistaa yhteistyö ja viedä sponsorointi pelillistämisen avulla täysin erilaiselle tasolle. Ei enää mokkapalojen leipomista hiki hatussa, laitamainoksia tai logoja paidoissa, vaan jotakin, joka on mukana pelaajien päivittäisessä tekemisessä.

Lisäboostia harjoituksiin ja yhteishenki nousuun

Seurojen sponsorointiin halutaan tuoda myös muuta lisäarvoa kuin pelkkä rahan kerääminen. Rainmaker tarjoaa seurojen käyttöön äpin, jonka avulla luodaan valmennusryhmän omaan käyttöön helposti seurattava ja innostava peli. Pelin ideana on, että valmennusryhmä voi itse määrittää pelin tehtävät ja näin kehittää haluamiaan osa-alueita kuten esim. omatoimista harjoittelua tai vaikka ryhmähenkeä.

Äpin kautta pelattavaan peliin luodaan tehtäviä, kuten harjoituksen suorittaminen, kotitöissä auttaminen, joukkuekaverin kehuminen jne. Tehtävien keksimisessä vain mielikuvitus on rajana. Tehtäviä on myös helppo muuttaa ja päivittää, jolloin pelin mielenkiinto pysyy yllä ja siihen saadaan vaihtelua. Koko joukkue pelaa peliä suorittamalla äppiin yhdessä laadittuja tehtäviä. Pelaajat voivat myös reaaliaikaisesti seurata omia sekä joukkuekavereiden pistetilastoja. Kuka on tehnyt tänään eniten punnerruksia tai saanut kokeista kiitettävän?

SB Vantaan c-tytöt kuvasivat omatoimiset harjoitukset instagramiin.

Tavoitteena näkyvyys

Mutta mitä Rainmaker tästä saa? Luonnollisesti näkyvyyttä ja positiivista mielikuvaa. Meillä on aina avoimia työpaikkoja täytettävänä, joten kaikki työnhakijat ovat tärkeitä rekrytoinnillemme. Mielenkiintoinen osa sponsorointia on näkyvyyden kasvattaminen pelaajien ja seuran käyttämissä sosiaalisen median kanavissa. Yhtenä pelin tehtävistä pelaajat voivat toteuttaa valitsemansa harjoituksen ja jakaa sen sosiaalisessa mediassa omille seuraajilleen. Näissä postauksissa ja jaoissa Rainmaker näkyy vahvasti mukana. Helmikuun alusta mitattuna sponsoroinnin kautta “työpaikat”-sivullemme onkin tullut viidenneksi eniten kävijöitä juuri sponsoroinnin kautta.

Joukkueita ja postauksia voi seurata muuan muassa seuraavilla hästägeillä: #sbvantaactytot #nupstalentit #töitäon ja @rainmakertyopaikat merkinnällä.

Ainiin ja töitä todella on: rekry.rainmaker.fi

Lue myös SB Vantaan kokemuksista pelillistämisestä ja äpin käytöstä tästä.

Haluatko kuukausittain uusia ajatuksia sähköpostiisi?

Hienoa! Alla olevasta painikkeesta pääset tilaamaan uutiskirjeemme.

Tilaa tästä!

Etsimme ehkä juuri Sinua. Tositarkoituksella.

Ei ole erityisen tärkeää, mitä sinä olet tehnyt ja missä. Kiva jos olisit asiakkaiden kanssa työskennellyt, ehkä myynnissä tai jossain läheisessä roolissa. Loppujen lopuksi sekään ei ole niin tärkeää.

Ennenkaikkea haluamme kuulla mistä sinä unelmoit ja miten sinä kukoistat. Se kiinnostaa.

Laita meille viestiä, me soitamme sinulle.

Hyväksyn tietojeni tallentamisen yhteydenpitoa varten