Rainmaker ostaa ManpowerGroupin contact center -liiketoiminnan ja nousee ulkoistetun myynnin ja asiakaspalvelun markkinajohtajaksi

Rainmaker Group Oy
Lehdistötiedote

ManpowerGroup Oy ja Rainmaker Group Oy ovat sopineet yrityskaupasta, jossa Rainmaker ostaa ManpowerGroupin Contact Center Oy:n koko osakekannan ja liiketoiminnan. Yrityskaupan myötä Rainmakerista tulee Suomen suurin myynnin ja asiakaspalvelun ulkoistuksia tarjoava toimija.

ManpowerGroupin Contact Center tuottaa asiakasyrityksilleen ulkoistettua asiakaspalvelua viidellä paikkakunnalla: Jyväskylässä, Joensuussa, Turussa, Tampereella ja Imatralla.

Yrityskauppa vahvistaa Rainmakerin aseman markkinoiden suurimpana myynnin ja asiakaspalvelun ulkoistuksia tarjoavana toimijana. Myytävän yrityksen liikevaihto vuonna 2018 oli 18,5 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 450 henkilöä. Kaupan myötä Rainmakerin liikevaihto nousee noin 70 miljoonaan ja henkilöstö kasvaa lähes 1800 henkilöön.

Digitalisaatio kasvattaa kohtaamisen arvoa

”Kaupan myötä Rainmaker pystyy tuottamaan koko asiakassuhteen elinkaaren aikaisia palveluita huomattavasti kattavammin. Kauppa vahvistaa mahdollisuuksiamme tarjota kokonaisvaltaisia palveluita sekä nykyisille että kaupan myötä meille siirtyville asiakasyrityksille”, Rainmaker Oy:n toimitusjohtaja Markus Pyrhönen toteaa.

“Olemme tehneet jo 20 vuotta töitä digitalisaation myötä tulevan työelämän murroksen vauhdittamiseksi. Uskomme, että digitalisaatio luo etenevässä määrin tarpeita aitoihin kohtaamisiin. Muutoksesta huolimatta ihmistä tarvitaan kohtaamaan toinen ihminen nyt ja tulevaisuudessa”, Pyrhönen jatkaa.

Osaamiselle löytyi oikea koti

ManpowerGroupin päätös myydä Suomen Contact Center -liiketoiminta on yrityksen globaalia strategiaa.

“Strategiamme mukaisesti keskitymme tarjoamaan ja kehittämään henkilöstö- ja työvoimaratkaisuja, jotka painottuvat henkilöstön hankintaan, arvioimiseen, kehittämiseen ja johtamiseen ja joissa pystymme tarjoamaan palveluja suuremmilla maantieteellisillä alueilla”, ManpowerGroupin Suomen ja Baltian toimitusjohtaja Matti Kariola sanoo.

”Kun olemme kartoittaneet contact center -toiminnalle uutta kotia, olemme kiinnittäneet erityistä huomiota ostajan halukkuuteen ja kykyyn panostaa sekä henkilöstön että teknologian kehittämiseen, mitä jatkuvasti monipuolistuva contact center -toiminta vaatii. Asiakaskohtaamisiin ja myyntiin erikoistunut Rainmaker tarjosi tällaisen yhdistelmän ja tuntuu hyvältä, että liiketoimintaa jatkaa yritys, jossa osaavat ihmiset ja teknologian tuomat mahdollisuudet ovat tasapainoisesti toiminnan ytimessä,” Kariola jatkaa.

Henkilöstö avainasemassa asiakaskokemuksessa

Rainmaker panostaa sekä henkilöstön että teknologian kehittämiseen.

“Jatkuvasti monipuolistuva contact center -toimiala vaatii toimijoilta ketteryyttä ja uusien teknologioiden nopeaa omaksumista. Osaava ja motivoitunut henkilöstö on avainasemassa parhaan, kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen tuottamisessa”, Rainmakerin Markus Pyrhönen toteaa.

Rainmakerin contact center -liiketoiminta on kasvanut voimakkaasti vuodesta 2015 asti, yrityksen contact center -liiketoiminnan operatiivinen johtaja Merja Laakso kertoo.

“Nyt otamme seuraavan askeleen. Yritysoston myötä meistä tulee johtava, kokonaisvaltainen contact center -palveluiden tuottaja Suomessa. Kaupan myötä Rainmaker-perheeseen liittyy 450 toimialan ammattilaista. Nyt pystymme tarjoamaan entistä monipuolisempia, asiakaskohtaisesti räätälöityjä palveluita nykyisille ja uusille asiakkaillemme”, Laakso jatkaa.

Asiakaskokemus on menestyksen kulmakivi

  • Contact centerit toimivat asiakasorganisaatioidensa ulkoistettuina myynnin- ja asiakaspalvelun palveluntarjoajina.
  • Asiakkaan ja yrityksen kohtaaminen asiakaspalvelutilanteessa on asia, joka vaikuttaa eniten asiakkaan kokemukseen yrityksestä.
  • Asiakkaan kokemus on noussut viime aikoina erääksi yritysten merkittävimmäksi menestystekijäksi digitaalisessa maailmassa, jossa lähes kaikki tuotteet ja palvelut ovat saatavilla globaalisti 24/7.
  • Contact center -toiminnan ulkoistaminen lähti Suomessa nopeaan kasvuun 2000-luvun alussa, kun yritykset alkoivat keskittyä ydintoimintaansa ja ulkoistaa toimintojaan.
  • Asiakaskohtaamiset tapahtuvat nykyään joko kasvotusten, puhelimitse tai digitaalisesti ja yhä useammin kaikissa kanavissa.
  • Alan edelläkävijät hyödyntävät asiakaskokemuksen kehittämisessä uuden teknologian tarjoamaa dataa ja tekoälyä.

 

Lisätietoja:

Markus Pyrhönen, toimitusjohtaja
Rainmaker Group Oy
markus.pyrhonen@rainmaker.fi
p. 040 578 2844

Merja Laakso, contact center -liiketoiminnan operatiivinen johtaja
Rainmaker Group Oy
merja.laakso@rainmaker.fi
p. 045 164 9510

Matti Kariola, toimitusjohtaja
ManpowerGroup Oy
matti.kariola@manpowergroup.fi
p. 040 824 0117

 

Rainmaker Group Oy on suomalainen, yksityisomistuksessa oleva ulkoistettuja myynnin palveluita, contact center -palveluita sekä henkilöstöpalveluita tarjoava yritys. Vuonna 1999 perustettu Rainmaker on olemassa, jotta ihmiset voisivat rakastaa työtään. Rainmaker työllistää noin 1300 henkilöä. Yrityksen liikevaihto tilikaudella 2018 oli 41 miljoonaa euroa. Liikevaihtoennuste vuodelle 2019 on noin 51 miljoonaa euroa, joka kaupan toteutumisen myötä nousee noin 70 miljoonaan. Yhtiöllä on toimipisteet Suomessa viidellä paikkakunnalla sekä yksi Espanjan Torreviejassa. www.rainmaker.fi

Tutustu Rainmakerin contact center -palveluihin tästä

Haluatko uusia ajatuksia sähköpostiisi?

Hienoa! Alla olevasta painikkeesta pääset tilaamaan uutiskirjeemme, joka ilmestyy muutaman kuukauden välein.

Tilaa tästä!

Etsimme ehkä juuri Sinua. Tositarkoituksella.

Ei ole erityisen tärkeää, mitä sinä olet tehnyt ja missä. Kiva jos olisit asiakkaiden kanssa työskennellyt, ehkä myynnissä tai jossain läheisessä roolissa. Loppujen lopuksi sekään ei ole niin tärkeää.

Ennenkaikkea haluamme kuulla mistä sinä unelmoit ja miten sinä kukoistat. Se kiinnostaa.

Laita meille viestiä, me soitamme sinulle.

Hyväksyn tietojeni tallentamisen yhteydenpitoa varten