Hyvä asiakaskokemus on rakkauden hedelmä

Jos ennen markkinoinnissa oli kyse siitä, että myyjät etsivät ostajia, nyt verkko on täynnä ostajia etsimässä itselleen sopivia myyjiä. Kyseessä lienee kaikkein radikaalein digitalisaation aiheuttama muutos ja kaikkein suurin muutos mitä liike-elämä on kokenut kymmeniin vuosiin. Ainakin teollisella aikakaudella.

Mikä siis on myymisen tärkein tekijä maailmassa, jossa yli puolet asiakkaista on tehnyt ostopäätöksensä jo ennen myyjän tapaamista ensimmäisen kerran? Ainutlaatuinen, innostumista tuottava asiakaskokemus. Se, miten yritys näyttäytyy asiakkaalle – ennen itse ostotapahtumaa, sen aikana ja sen jälkeen. Onko yritys ja sen brändi kiinnostava, löydettävä ja onko sillä aidosti jotain annettavaa. Mikä on se lisäarvo, jonka myyjä tuottaa kohdatessaan potentiaalisen asiakkaan.

Asiakaskokemus on monitahoinen asia, joten sen syntymiseen vaikuttavat monet erilaiset tekijät.

Asiakaskokemus on monitahoinen asia, joten sen syntymiseen vaikuttavat monet erilaiset tekijät. Tärkein niistä on yrityskulttuuri, sillä hyvä ulkoinen asiakaskokemus tarvitsee ensin hyvän sisäisen asiakaskokemuksen. Siksi ylivoimaisesti paras, usein myös edullisin, tapa luoda positiivista asiakaskokemusta on panostaa oman henkilöstön hyvinvointiin ja innostukseen. Ihminen joka rakastaa omaa työtään, myy paremmin ja enemmän. Niin yksinkertaista se on.

Mutta kuinka moni johtaja osaa luoda työkulttuurin, jossa ihmiset rakastavat työtään? Ei läheskään riittävän moni. Tämä työelämän keskeinen ongelma taitaa olla myös suomalaisen myyntiosaamisen suurin haaste.

 

 

Kim Lehtola

Myynnin isäleijona, joka tietää miten fiiliksestä tehdään fyrkkaa. Kim on suvereeni yhdistämään kellontarkat prosessit huikeaan myyntifiilikseen. Motivoinnin mestarin käsissä nuoret myyjät löytävät tekemiselleen tarkoituksen ja työlleen suunnan. Kimin energiatasot tarttuvat vääjäämättä keskustelukumppaniin ja kuuntelijaan. Intohimo tarttuu ja rakkaus lajiin leviää. Jos myynti torkkuu tai nukkuu, Kimillä on keinot uuden aamun sarastukseen. Herätkää, elämä on tässä ja nyt.

more from Kim Lehtola

Etsimme ehkä juuri Sinua. Tositarkoituksella.

Ei ole erityisen tärkeää, mitä sinä olet tehnyt ja missä. Kiva jos olisit asiakkaiden kanssa työskennellyt, ehkä myynnissä tai jossain läheisessä roolissa. Loppujen lopuksi sekään ei ole niin tärkeää.

Ennenkaikkea haluamme kuulla mistä sinä unelmoit ja miten sinä kukoistat. Se kiinnostaa.

Laita meille viestiä, me soitamme sinulle.