Rainmaker ostaa matkailualan asiakaspalvelua tarjoavan RTG Sales Oy:n ja vahvistaa asemaansa myynti- ja asiakaspalvelujen markkinajohtajana

Rainmaker Group Oy
Lehdistötiedote 

Rainmaker ja RTG Sales Oy ovat sopineet yrityskaupasta, jossa Rainmaker ostaa RTG Sales Oy:n koko osakekannan ja liiketoiminnan. Yrityskaupan myötä Rainmaker vahvistaa asemaansa Suomen suurimpana myynti- ja asiakaspalveluun keskittyvänä toimijana.

RTG Sales Oy tuottaa asiakasyrityksilleen asiakaspalvelua kahdella paikkakunnalla: Kajaanissa ja Vantaalla. RTG Sales Oy:n merkittävin asiakkuus on Finnair, jonka asiakaspalvelua se on tuottanut lähes kahdenkymmenen vuoden ajan.

Kauppa tukee Rainmakerin strategiaa

Kaupan myötä Rainmaker kasvattaa osaamistaan matkailualan vaativan asiakaspalvelun tuottajana ja pystyy jatkossa tarjoamaan palveluitaan entistä kattavammin.

”Rainmakerin tarkoitus on edistää yhteiskunnan hyvinvointia tarjoamalla työtä ja toimeentuloa kaikkialla Suomessa. Kauppa tukee tätä tarkoitustamme erinomaisesti. RTG:n henkilöstöllä on mittava kokemus vaativasta matkailualan asiakaspalvelusta, ja he ovat osaamiseltaan ehdotonta alan huippua. On mahtavaa päästä työskentelemään heidän kanssaan”, Rainmaker Oy:n liiketoimintayksikön johtaja Kim Lehtola toteaa.

Osaamisellemme löytyi oikea koti

”Rainmaker luo ainutkertaista asiakasarvoa perustamalla arvolupauksensa vahvaan panostamiseen työntekijäkokemukseen. Tämä oli meille tärkeää ja olemme erittäin iloisia työntekijöidemme puolesta, että heidän osaamiselleen löytyi nyt oikea koti”, RTG Sales Oy:n toimitusjohtaja Mikko Soininen sanoo.

”Olemme kiinnittäneet erityistä huomiota ostajan halukkuuteen ja kykyyn panostaa sekä henkilöstön että teknologian kehittämiseen, mitä jatkuvasti monipuolistuva asiakaspalvelutoiminta vaatii. Asiakaskohtaamisiin ja myyntiin erikoistunut Rainmaker tarjosi tällaisen yhdistelmän ja tuntuu hyvältä, että liiketoimintaa jatkaa yritys, jossa osaavat ihmiset, tuottavuus ja teknologian tuomat mahdollisuudet ovat tasapainoisesti toiminnan ytimessä,” Soininen jatkaa.

Henkilöstö on avainasemassa asiakaskokemuksessa

Rainmaker panostaa sekä henkilöstön että teknologian kehittämiseen.

“Jatkuvasti monipuolistuva asiakaspalvelutoimiala vaatii toimijoilta ketteryyttä ja uusien teknologioiden nopeaa omaksumista. Osaava ja motivoitunut henkilöstö on avainasemassa parhaan, kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen tuottamisessa”, Rainmakerin Kim Lehtola toteaa.

Rainmakerin asiakaspalveluliiketoiminta on kasvanut voimakkaasti vuodesta 2015 asti, yrityksen toimitusjohtaja JT Bergqvist kertoo.

“Nyt otamme seuraavan askeleen. Yritysoston myötä vahvistamme asemaamme johtavana alan toimijana Suomessa ja olemme erittäin innoissamme uudesta kumppanistamme Finnairista, jonka asiakaspalvelun laatua on pidetty kansainvälisenä mittatikkuna yli toimialarajojen”, Bergqvist jatkaa.

Asiakaskokemus on menestyksen kulmakivi

  • Asiakkaan ja yrityksen kohtaaminen asiakaspalvelutilanteessa on asia, joka vaikuttaa eniten asiakkaan kokemukseen yrityksestä.
  • Asiakkaan kokemus on noussut viime aikoina erääksi yritysten merkittävimmäksi menestystekijäksi digitaalisessa maailmassa, jossa lähes kaikki tuotteet ja palvelut ovat saatavilla globaalisti 24/7.
  • Asiakaspalvelutoiminnan ulkoistaminen on kasvanut Suomessa koko 2000-luvun ajan, kun yritykset alkoivat keskittyä ydintoimintaansa ja ulkoistaa toimintojaan.
  • Asiakaskohtaamiset tapahtuvat nykyään joko kasvotusten, puhelimitse tai digitaalisesti ja yhä useammin kaikissa kanavissa.
  • Alan edelläkävijät hyödyntävät asiakaskokemuksen kehittämisessä uuden teknologian tarjoamaa dataa ja tekoälyä.

 

Lisätietoja:

Kim Lehtola,
Liiketoimintayksikön johtaja, Rainmaker
kim.lehtola@rainmaker.fi

JT Bergqvist,
Toimitusjohtaja, Rainmaker
jt.bergqvist@rainmaker.fi